Veelgestelde vragen

Wagenpark

Wat is de kwaliteit van het wagenpark?

Het wagenpark van Zeeburg Autoverhuur is uitstekend en wordt technisch goed onderhouden. Onze personenauto’s zijn niet ouder dan 24 maanden en onze bestelwagens niet ouder dan 3 jaar. Bovendien worden al onze voertuigen voor vertrek schoongemaakt en nagekeken. Onze service en kwaliteit staan bij ons op nummer een, daarom krijgt u altijd de beste voertuigen mee.

Zijn alle huurauto’s direct beschikbaar?

Onze auto’s zijn niet altijd beschikbaar, bijvoorbeeld als ze al verhuurd zijn. Daarom adviseren wij u altijd van te voren te reserveren. U kunt ons 7 dagen per week telefonisch bereiken op 020-3709046 of u kunt online reserveren. U kunt ook een e-mail sturen naar info@zeeburgautoverhuur.nl. Wij doen ons best u zo snel mogelijk op weg te helpen!

Verhuren jullie ook voertuigen met trekhaak?

Niet al onze auto’s beschikken over een trekhaak, daarom is het handig als u belt voor meer informatie over een auto met trekhaak.

Welke voertuigen kan ik met rijbewijs B huren?

Obs gehele wagenpark kan bestuurd worden met rijbewijs B.

Verhuren jullie bestelwagens met een laadklep?

Ja, wij verhuren bestelwagens met een laadklep. Ook deze kunt u met rijbewijs B besturen. Hiervoor geldt: minimaal 24 uur van te voren reserveren.


Tarieven

Wat is een huurdag en een dagdeel?

Een huurdag is gelijk aan een periode van 24 uur dit geldt voor onze personenauto’s en bestelwagens.

Voorbeeld:
U huurt een bestelwagens om 11.30 uur, uw huurdag eindigt de volgende ochtend om 11.30 uur.

U huurt een personenauto om 09.15 uur, uw huurdag eindigt de volgende ochtend om 09.15 uur.

Een dagdeel staat gelijk aan 5 uur.

*  Een dagdeel geldt alleen voor de bestelwagens.

Zijn jullie tarieven inclusief BTW?

Ja, alle tarieven waarmee wij adverteren zijn inclusief BTW & verzekering, als zakelijke klant kunt u onder voorwaarden de BTW terugvorderen. Voor meer informatie hierover kunt u de website van de Belastingdienst bezoeken.


Voordat u gaat huren

Wat neem ik mee voor de eerste keer?

Een geldig Nederlands rijbewijs, adreslegitimatie (niet ouder dan 4 weken) en een pinpas of creditcard om de borg te voldoen. Als u online heeft geboekt en betaald, dan hebben wij alleen uw rijbewijs en adreslegitimatie nodig. Graag ook uw ID/paspoort meenemen. Zonder deze gegevens kunnen we geen auto verhuren.

Moet ik een geldig Nederlands rijbewijs hebben?

Ja, als u een voertuig huurt dient u een geldig Nederlands rijbewijs te tonen. Zonder geldig Nederlands rijbewijs geven wij geen auto mee.

Ik heb een buitenlands rijbewijs kan ik een voertuig huren?

Ja, u kunt bij ons met een buitenlands rijbewijs een voertuig huren. U dient er wel rekening mee te houden dat het een internationaal rijbewijs is, in een Westers schrift.

Ik ben nog geen 21 jaar kan ik al huren?

Nee, aan personen jonger dan 21 wordt door ons geen auto verhuurd.


Eigen risico en borg

Wat is het eigen risico en de hoogte daarvan?

Er geldt een standaard eigen risico voor zowel schade aan het voertuig als diefstal van het voertuig*. Dit betekent dat u als huurder tot een bepaald bedrag aansprakelijk bent per schadegeval of in geval van diefstal. Bij schade kunt u denken aan krassen, deuken, lekke band, diefstal, total loss etc.

De hoogte van het eigen risico is als volgt:

Het standaard eigen risico bedraagt €1000,- tenzij anders vermeld. Voor personen die langer dan tien jaar hun rijbewijs hebben is er een ‘afkoop’ optie. U kunt het eigen risico verlagen naar € 700,- voor €12,50 per dag en u kunt het eigen risico verlagen naar € 300,- voor €25,- per dag.

 

Dien ik borg te betalen bij het huren van een voertuig?

Ja, bij het huren van een voertuig dient u borg te betalen. De borg bedraagt €300,- voor personenauto’s en bestelwagens en €600 voor motoren en premiumauto’s. Wij accepteren PIN, Visa, Mastercard en American Express betalingen. U kunt ook gemakkelijk voor vertrek online reserveren en via iDeal betalen.

Wanneer krijg ik mijn borg terug?

Wij storten uw borg (eventueel na verrekening van brandstof, schades en extra’s) terug binnen 3 – 5  werkdagen na inlevering van het voertuig op uw bankrekening.


Ophalen van de huurauto

Krijg ik de huurauto met een volle tank mee?

Ja, al onze voertuigen worden met een volle tank afgeleverd, u dient deze ook weer in te leveren met een volle tank. U betaald bij ons voor benzine €2.20 p/l, voor diesel € 2.10 p/l en LPG €1.10 p/l.

Welke documenten dien ik mee te nemen bij het afhalen van de huurauto?

U dient de volgende documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. Zeeburg Autoverhuur behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:

Huurders met een woonadres in Nederland:

  • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
  • Een adreslegitimatie in de vorm van een bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
  • Geldig paspoort/ ID.
  • Pinpas / bankpas

Huurders met een woonadres in het buitenland:

  • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
  • Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
  • Een geldig paspoort.
  • Adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar u verblijft.

Kan ik het gehuurde voertuig aan de balie contant, met een pin of creditcard betalen?

U kunt bij ons met pinpas en creditcard betalen. Voor uw en onze veiligheid liever geen cash.


Terugbrengen van de huurauto

Kan ik de huurauto na sluitingstijd inleveren?

Ja, dat is mogelijk. Wij bieden u de mogelijkheid om de huurauto na sluitingstijd in te leveren. De sleutel kunt u in onze dropbox deponeren. U blijft echter aansprakelijk voor de huurauto tot een medewerker van Zeeburg Autoverhuur de auto in ontvangst kan nemen de volgende ochtend.


Schade aan het voertuig

Wat moet ik doen in geval van schade?

Is er tijdens de huurperiode kleine schade aan de huurauto ontstaan zoals lakschade of een (kleine) deuk, dan is het niet nodig om contact op te nemen. Deze schade zal bij inlevering van uw huurauto door een vestigingsmedewerker worden opgenomen op een schadeformulier en worden afgehandeld.

Krijgt u tijdens de huurperiode ernstige schade aan de huurauto door een aanrijding met een ander voertuig, een lekke band, inbraak, bedreiging, vandalisme of diefstal dan dient u de volgende stappen te doorlopen:

  • Rijd niet verder met de huurauto;
  • Neem contact op met de politie;
  • Vul het Europees schadeformulier in (deze bevindt zich in het dashboardkastje);
  • Zorg dat u en de tegenpartij, beiden het formulier ondertekent;
  • Meld de schade z.s.m. bij Zeeburg Autoverhuur;
  • Binnen openingstijden bij één van onze vestigingen in Nederland;
  • Lever het Europees schadeformulier in bij één van onze vestigingen

U kunt hier een Europees schadeformulier downloaden.


Pech onderweg

Wat moet ik doen in geval van pech?

Krijgt u pech met de huurauto gedurende de huurperiode buiten uw schuld om? Geen paniek, wij zijn aangesloten bij Routemobiel. Bel het nummer aan uw sleutelhanger en binnen 45 minuten komt er een medewerker van Routemobiel u verder helpen. Deze service geldt 24/7 en overal in Nederland.


Klachten

Hoe dien ik een klacht in?

Wij doen er alles voor om u een uitstekende service te bieden. Mocht het voorkomen dat u een klacht heeft dan kunt u dit uitsluitend per mail kenbaar maken. Mail ons u klacht naar info@zeeburgautoverhuur.nl en wij handelen deze binnen één werkdag af.

Overig

Kan ik bij jullie ook KM vrij huren?

Ja, dit is mogelijk. Wij verhuren onze VW Ups KM vrij voor € 65,- per dag! Voor meer informatie over prijzen en kilometers kunt u terecht op de website onder tabblad “Wagenpark”.

Moet ik de auto zelf schoonmaken?

U krijgt de auto altijd schoon mee. Hier besteden wij veel aandacht aan en we hopen daarom dat u hem ook weer schoon inlevert. Een spatje door de regen is geen probleem, er komen pas kosten in rekening als de binnenkant viezer is dan ‘normale’ gebruikerssporen. Hieronder verstaan wij het zand wat door in- en uitstappen in de auto komt. De schoonmaakkosten worden pas in rekening gebracht als er etensresten/etenswaren e.d in de auto liggen en andere ongebruikelijke sporen zoals bijvoorbeeld sigarettenpeuken. De schoonmaakkosten variëren van €10 tot €25.

Wat gebeurt er met boetes die binnen komen?

Boetes die binnen komen handelen wij zo snel als mogelijk af. Dit betekent dat wij een bezwaarbrief opsturen naar de desbetreffende instantie en u de boete thuis krijgt opgestuurd. Hiervoor rekenen wij €12,50 administratiekosten. U wordt per brief/ email/ telefoon op de hoogte gebracht van de boete en hierbij regelen we meteen de te betalen administratiekosten. Dit kunt u per bank overmaken of aan de balie voldoen.



Beoordeel Zeeburg Autoverhuur op huren.nl